July 11, 2019

Day 29- Touch The Uncooked Rices






Alhamdulillah.. hari ini memasuki Day 29, Mahira sudah tahap pengenalan huruf Sa dan Sya. MasyaAllah..

Selayaknya pengenalan ya hanya perkenalan. Saya tidak menuntut ada keharusan hafal bagi Mahira. Just have fun dia bisa bermain namun saya isi dengan pengenalan hijaiyah.

Selepas kondangan, kami tiba di rumah sekitar pukul 15.30. Tamu sudah datang banyak sekali. Mahira kembali membantu saya dengan aktivitas rutin menerima tamu dalam rangka mendoakan keberangkatan Mbahnya ibadah haji. Hampir sulit untuk jeda, sehingga saya tetap prioritaskan waktu untuk aktivitas bersamanya.

Hari ini kami menggunakan beras sekaligus memperdalam lagi untuk memberi tahu warna putih. Dengan beras tersebut saya dan Mahira bermain di meja teras. Membentuk huruf sa dan sya. Mahira mengikuti apa yang saya ucapkan. Dia nampak senang hingga akhirnya berantakan. MasyaAllah.




No comments:

Post a Comment